I. DEFINICJE POJĘĆ
- Regulamin: zdefiniowane w poniższym dokumencie zasady korzystania z Aplikacji.
- OPST: system centralowy wykorzystywany przez Korporację.
- Aplikacja: oprogramowanie na urządzenia mobilne pozwalające na zamawianie usług taksówkowych na zasadach określonych w tym Regulaminie.
- OPST.pl: zespół twórców posiadający pełnię praw autorskich do Aplikacji, reprezentowany przez firmę Radiss sc.
- Pasażer: osoba fizyczna, uprawniona do korzystania z Aplikacji zgodnie z niniejszym Regulaminem. O ile Pasażerem nie jest osoba fizyczna wyposażona w pełną zdolność do czynności prawnych, na korzystanie z Aplikacji musi udzielić zgody jej opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy.
- Taksówkarz: osoba wykonująca licencjonowane usługi przewozu taksówką, współpracująca na zasadzie umowy z Korporacją, uprawniona do realizacji zamówień w ramach danej Korporacji, wygenerowanych przy użyciu Aplikacji przez Pasażera.
- Korporacja: firma prywatna, stowarzyszenie lub zrzeszenie współpracująca z Taksówkarzami na zasadach umów prawnych właściwych dla każdego z wymienionych podmiotów gospodarczych, odbierająca zlecenia generowane z Aplikacji.
- Urządzenia mobilne: sprzęt teleinformatyczny z funkcją GPS realizujący transmisję danych na potrzeby połączenia z Internetem, w szczególności tablety i smartfony pracujące pod systemami operacyjnymi Android lub iOS lub WP.
- Przewóz: transport Pasażerów świadczony przez Taksówkarza za pomocą taksówki.
- Przybliżony Koszt Przejazdu: obliczona przez Aplikację cena przejazdu w oparciu o zdefiniowany przez Pasażera adres początku i adres końca przejazdu, powiązana z cenami stosowanymi w Korporacji, z której usług Taksówkarzy Pasażer korzysta. Przybliżony Koszt Przejazdu nie jest wiążący dla Taksówkarza, gdyż podstawę do rozliczeń stanowi wskazanie homologowanego taksometru.
- Niniejszy regulamin dotyczy Korporacji Radio Taxi 919 Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie oraz współpracujących z nią Taksówkarzy i Pasażerów korzystających z ich usług za pośrednictwem Aplikacji LITE Taxi KRK licencjonowanej przez OPST.pl.
II. ZASADY OGÓLNE
- Wyłączne prawa autorskie do Aplikacji posiada OPST.pl.
- Nie jest dozwolone rozpowszechnianie, powielanie, modyfikowanie Aplikacji w części albo całości bez zgody OPST.pl udzielonej na piśmie.
- Aplikacja może być wykorzystywana przez Pasażera jedynie na własne ryzyko i odpowiedzialność, a korzystanie z Aplikacji jest dobrowolne.
- Aplikacja jest ogólnie dostępna w sklepach z aplikacjami i może być pobierana stamtąd bezpłatnie.
- OPST.pl ani Korporacja nie pobierają od Pasażera opłat za korzystanie z Aplikacji.
- Usługi przewozu osób taksówką realizują Taksówkarze współpracujący z Korporacją i to Taksówkarze ponoszą wyłączną odpowiedzialności za wykonywanie tych usług.
- Aplikacja pozwala na przesyłanie do Korporacji informacji o zamówieniu przez Pasażera usługi przewozu, a za tym do współpracującego z tą Korporacją Taksówkarza, w celu zawarcia umowy o usługę przewozu pomiędzy Pasażerem a Taksówkarzem.
- Po zdefiniowaniu przez Pasażera informacji niezbędnych do złożenia zamówienia na usługę, Aplikacja wylicza i podaje Przybliżony Koszt Przejazdu.
- Koszty związane z niezbędną transmisją danych, wykorzystywaną przez Aplikację, w całości obciążają Pasażera i wynikają jedynie z taryfikatorów usług operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Pasażer zawarł umowę, a ich składnikami nie są jakiekolwiek opłaty pobierane przez Korporacje lub OPST.pl.
III. ROZLICZENIA
- Podstawą do rozliczenia ceny wykonanej usługi przewozu jest umowa pomiędzy Taksówkarzem a Pasażerem, zgodna z cennikiem stosowanym przez daną Korporację.
- O ile Klient w zamiarze dokonania zapłaty wprowadzi do Aplikacji niezbędne dane związane z kartą kredytową lub płatniczą lub innym obsługiwanym przez Aplikację mechanizmem płatniczym, po zaznaczeniu w zamówieniu zamiaru dokonania zapłaty w takiej formie Aplikacja umożliwi rozliczenie za usługę. Ewentualny koszt transakcji przy użyciu karty płatniczej lub kredytowej lub innego narzędzia płatniczego ponosi lub nie Pasażer, zależnie od umowy zawartej przez Pasażera z bankiem na obsługę karty kredytowej lub płatniczej lub wydawcą innego narzędzia płatniczego, którymi się posługuje.
- Pasażerowie mogą korzystać za pośrednictwem Aplikacji, jeśli Aplikacja oferuje taką funkcjonalność, z dostępnych w ramach Korporacji produktów bezgotówkowych, kart firmowych, biletów, voucherów itp., o ile Korporacja umówiła z Pasażerem tę formę rozliczeń za usługę.
IV. CENA GWARANTOWANA
- Podstawą do wyliczenia Ceny Gwarantowanej przez Aplikację jest wpisanie przez Zamawiającego w aplikacji LITE Taxi KRK adresu rozpoczęcia kursu i adresu zakończenia kursu (bez przystanków).
- Podstawą do rozliczenia jest paragon taksometru ustawiony na cenę umowną, zgodną z ceną gwarantowaną w aplikacji LITE Taxi KRK.
- Klient zobowiązany jest przed rozpoczęciem kursu (po wejściu do taksówki) potwierdzić Kierowcy formę rozliczenia za kurs. Jest to niezbędne z uwagi na zasadę działania taksometru, w którym wprowadzić można rabat lub cenę gwarantowaną (cena umowna) jedynie przed rozpoczęciem kursu.
- Jeżeli Klient zadeklarował przejazd do punktu docelowego z uzyskaniem ceny gwarantowanej, a chce zmienić trasę przejazdu, zobowiązany jest do poinformowania Kierowcy o tym fakcie przed rozpoczęciem kursu. Cena gwarantowana wówczas nie obowiązuje, a podstawą do rozliczenia jest wskazanie taksometru.
- Zamówienia bez wskazania adresu docelowego naliczane są zgodnie ze wskazaniem taksometru.
Przypadki, w których Cena Gwarantowana przestaje obowiązywać:
- Gdy na żądanie Klienta Kierowca zmieni wybraną przez siebie trasę.
- Gdy Klient spóźni się do taksówki dłużej niż 5 minut liczonych od zadysponowanej godziny podstawienia taksówki.
- Gdy Klient zmieni godzinę zamówienia i nie wprowadzi ponownie adresu początkowego i końcowego.
- Gdy Klient zmieni formę płatności za usługę na rozliczenie bezgotówkowe w ramach podpisanej z Korporacją umowy, czyli skorzysta za pośrednictwem Aplikacji, jeśli oferuje ona taką funkcjonalność, z dostępnych w ramach Korporacji produktów bezgotówkowych, kart firmowych, biletów, voucherów itp..
Harmonogram wysokości udzielanego rabatu w wycenie przejazdu aplikacji LITE Taxi KRK uwzględnia wysokość udzielanego rabatu w określonych godzinach i dniach tygodnia z uwzględnieniem dni świątecznych. Harmonogram rabatu wyceny Aplikacji LITE Taxi KRK zamieszczany jest w Regulaminie Aplikacji ze wskazaniem terminu obowiązywania. Klient, chcąc sprawdzić wysokość udzielanego rabatu w Aplikacji, może to zrobić odczytując niniejszy Regulamin.
Radio Taxi 919 Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości obowiązującego rabatu w aplikacji LITE Taxi KRK ze wskazaniem na określone dni tygodnia i godziny. Zmiany mogą być dokonywane w dobrowolnym terminie z wyprzedzeniem minimum 24 godzin przed planowaną zmianą wysokości rabatu. Klient o zmianie wysokości rabatowania Aplikacji LITE Taxi KRK informowany jest w niniejszym Regulaminie.
Wycena przejazdów realizowana jest na podstawie następujących stawek:
- Taryfa I: 1km / 2,50 PLN
- Taryfa II: 1km / 3,50 PLN
- Taryfa III: 1km / 5,00 PLN
- Taryfa IV: 1km / 7,00 PLN
- Opłata początkowa: 7,00 PLN
- Opłata czasowa: 1 godzina / 38,00 PLN
Wysokość udzielanego rabatu, na podstawie którego następuje wyliczenie kosztu przejazdu na zamówienia przez aplikację LITE Taxi KRK, od dnia 02.03.2021 r. do dnia 31.12.2020 r. wynosi:
Poniedziałek:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Wtorek:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Środa:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Czwartek:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Piątek:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Sobota:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 30%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
Niedziela i święta:
- od godz. 06:00 do godz. 22:00 – rabat do 40%
- od godz. 22:00 do godz. 6:00 – rabat do 40%
W przypadku dużej liczby zamówień w tym czasie rabat może być mniejszy. Wysokość rabatu w określone dni i godziny uwarunkowana jest wzrostem zapotrzebowania na taksówki.
Cennik usług dodatkowych:
- Kombi – z rabatem, jaki przewiduje Aplikacja, PLUS DOPŁATA 5 ZŁ
- BUS (powyżej 4 Pasażerów) – z rabatem, jaki przewiduje Aplikacja, PLUS DOPŁATA 10 ZŁ
- Zwierzęta – z rabatem, jaki przewiduje Aplikacja, PLUS DOPŁATA 5 ZŁ
Rozbieżności między ceną gwarantowaną a finalną ceną przejazdu występują, gdy założenia przejazdu zadeklarowanego w Aplikacji, takie jak czas trwania czy dystansu podróży, nie zostaną spełnione. Wśród przyczyn zaistnienia różnicy upatrywać więc możesz:
- Wskazanie nowego adresu końcowego i/lub dodatkowe przystanki przejazdu wiążą się zazwyczaj z koniecznością pokonania dystansu dłuższego, niż założony pierwotnie, czy zmianą czasu jego trwania. Tym samym cena gwarantowana nie obowiązuje i podstawą do rozliczenia jest wskazanie taksometru.
- Zmiana trasy pierwotnie zadeklarowanej w Aplikacji, również niezwiązana ze zmianą celu podróży, ponownie doprowadzić może do wydłużenia dystansu przejazdu ponad prognozowany oraz zmiany jego czasu trwania.
- Wystąpienia nieprzewidzianych utrudnień w ruchu drogowym: Utrudnienia w ruchu drogowym, które doprowadzą do uniemożliwienia zakończenia przejazdu w planowanym miejscu lub jego realizację w ogóle. Dotyczy to wyłącznie wydarzeń które nastąpiły w danej chwili i są nie ujęte w regulaminie a spowodowały taką sytuację.
- Uszkodzenia lub zabrudzenie auta: Zamawiający zobowiązany jest do pokrycia strat finansowych kierowcy wynikających z winy Zamawiającego. W przypadku nierozwiązania sprawy polubownie przez strony tj. Kierowca – Klient, sprawa kierowana do odpowiednich służb zgodnie z obowiązującym prawem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dodatkowe opłaty na trasie przejazdu: Przejazd na niektórych odcinkach wymaga uiszczenia przez kierowcę opłaty (np. opłata lotniskowa, parkingowa, autostradowa). Koszt taki ponosi Klient dodatkowo do wskazanej ceny ustalonej lub ceny wynikającej ze wskazań z taksometru.
Reklamacje
Wszelkie reklamacje proszę kierować na adres e-mail: litetaxi@litetaxi.pl ze wskazaniem numeru telefonu osoby zamawiającej, adresu, daty, godziny i skanu paragonu z przejazdu.
V. ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
- Pasażer pobiera nieodpłatnie Aplikację z internetowego sklepu aplikacji i samodzielnie instaluje na Urządzeniu Mobilnym. Pasażer może w każdej chwili zrezygnować z posługiwania się Aplikacją na trwałe przez jej samodzielne odinstalowanie z urządzenia mobilnego lub czasowo przez zamknięcie Aplikacji.
- Po bezpłatnej rejestracji, polegającej na wpisaniu wymaganych danych i otrzymanego kodu rejestracyjnego oraz po akceptacji Regulaminu, Pasażer otrzymuje możliwość zamawiania za pośrednictwem Aplikacji usług przewozu w Korporacji, realizowanych przez współpracującego z nią Taksówkarza.
- Pasażer zobowiązuje się do nieudostępniania zarejestrowanej na swoje dane Aplikacji innym osobom w celu jej nieautoryzowanego użycia.
- Profil Pasażera i dane dostępowe do Aplikacji powinny być chronione przez Pasażera i nieudostępniane wszelkim innym osobom.
- Pasażer na potrzeby składania zamówienia będzie wprowadzał do Aplikacji informacje zgodne ze stanem faktycznym oraz używał Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem.
- Pasażer wyraża zgodę na przesłanie przez Aplikację czasowej informacji o aktualnym położeniu oraz ID Pasażera do serwerów OPST w Korporacji oraz w procesie wydawania zlecenia do Taksówkarza realizującego usługę.
- Stwierdzenie przez Pasażera nieautoryzowanego użycia zarejestrowanej na Niego Aplikacji powinno zostać niezwłocznie zgłoszone na adres mailowy Korporacji, za pośrednictwem której korzysta z usług przewozu wykonywanych przez Taksówkarzy.
- Aplikacja może zostać czasowo lub trwale dezaktywowana, odpowiednio przez Korporację lub OPST.pl, gdy:
- Pasażer wykorzystuje Aplikację niezgodnie z Regulaminem;
- Pasażer narusza prawa autorskie OPST.pl;
- Pasażer zamawia usługi przewozu i bez uzasadnionej przyczyny nie korzysta z zamówienia w trakcie realizacji zlecenia lub nie odmawia zamówienia przed rozpoczęciem jego realizacji, o ile powtarza się to częściej niż 4 razy w miesiącu.
- O czasowym lub trwałym dezaktywowaniu Aplikacji odpowiednio Korporacja powiadomi Pasażera SMS-em lub e-mailem.
- W związku z rozwojem Aplikacji OPST.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Aplikacji bez uwarunkowania prawa do tych zmian wynikiem konsultacji i zgodą użytkujących ją Pasażerów i Korporacji.
- OPST.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone w związku z wykorzystywaniem Aplikacji, w tym za działania i zaniechania Pasażera związane z Aplikacją, udziela jedynie zgody licencyjnej Pasażerowi i Korporacji na użytkowanie Aplikacji zgodnie z Regulaminem.
- Korporacja i OPST.pl nie ponoszą też odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe na skutek wprowadzenia przez Pasażera do Aplikacji niezgodnych z prawdą lub niepełnych danych oraz za działania i zaniechania operatorów telekomunikacyjnych i firm obsługujących narzędzia płatnicze.
- Pasażer odpowiada za zabezpieczenie danych zawartych w Urządzeniu Mobilnym, na którym jest zainstalowana Aplikacja, a Korporacja i OPST.pl nie odpowiadają za utratę tych danych.
- OPST.pl lub Korporacja za zgodą OPST.pl, zastrzegą sobie prawo, w związku z prowadzeniem odpowiednio prac modernizacyjnych Aplikacji, serwisem lub administracją sprzętem lub oprogramowaniem lub z przyczyn losowych lub niezależnych od OPST.pl czy też od Korporacji, do czasowego wstrzymania działania Aplikacji lub niektórych funkcji Aplikacji.
VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe, niezbędne do zamówienia przez Aplikację i realizacji usługi przewozu Pasażera, będą przetwarzane, gromadzone, przechowywane i administrowane przez Korporacje wykorzystujące programy systemu OPST i współpracujące z OPST.pl, zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Dokonując akceptacji niniejszego Regulaminu, Pasażer wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, przechowywanie i administrowanie przez Korporację danych osobowych na potrzeby realizacji zamówionych przez Pasażera przy użyciu Aplikacji usług przewozu oraz ich udostępnianie Taksówkarzom współpracującym z Korporacją w zakresie niezbędnym do wykonania danej usługi przewozu, tudzież w celach poznawczych i marketingowych wiążących się z pracą Aplikacji na potrzeby Korporacji.
- W dowolnym momencie Pasażer może wyrazić wolę zaniechania wykorzystywania jego danych osobowych w celach marketingowych na drodze wystosowania oświadczenia woli na adres mailowy lub pocztowy Korporacji, przy czym wyrażenie tej woli nie skutkuje ograniczeniami w dalszym korzystaniu z Aplikacji przez Pasażera.
- Akceptując niniejszy Regulamin, Pasażer wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Korporację danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń prawnych związanych z wykorzystywaniem Aplikacji niezgodnie z Regulaminem oraz w celach realizacji zapisów Regulaminu.
- Pasażer w każdej chwili ma prawo cofnąć zgodę na jakiekolwiek przetwarzanie, gromadzenie, przechowywanie i administrowanie swoich danych osobowych, na drodze przesyłania oświadczenia takiej woli na adres mailowy lub pocztowy Korporacji.
- Skutkiem wyrażenia woli i cofnięcia w rezultacie zgody na jakiekolwiek przetwarzanie, gromadzenie, przechowywanie i administrowanie danych osobowych przez Korporację, będzie trwała dezaktywacja Aplikacji wykorzystywanej przez Pasażera uniemożliwiająca zamawianie taksówek w Korporacji przy użyciu Aplikacji.
VII. ZAPISY KOŃCOWE REGULAMINU
- Dokonanie przez Pasażera rejestracji Aplikacji jest równoznaczne z akceptacją wszystkich zapisów zawartych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin uznaje się za obowiązujący od daty jego opublikowania.
- Korporacja w porozumieniu z OPST.pl zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu.
- Wykonywanie Regulaminu reguluje prawo polskie, a wszelkie spory będą rozstrzygane na drodze polubownej lub przez polskie sądy powszechne właściwe dla siedziby Korporacji.